Sivut

tiistai 16. heinäkuuta 2013

Letti- ja nutturaharjoituksia

Hiustenpidennysten myötä olen innostunut kokeilemaan monenlaisia kampauksia internetistä löytyvien tutoriaalien, sekä nyt myös Glitterin kampausohjeita sisältävän vihkosen mukaan. Olen näistä uusista harjoitelluista taidoistani niin ylpeä, että haluan jakaa pari kuvaa teidänkin kanssa, vaikkeivat nämä minun tuhertamat kampaukset mitään kovin erikoisia tai täydellisesti toteutettuja olekaan. Ottakaa huomioon, että olen tässä viimeisen vuoden sisään vasta opetellut ranskanletin, enkä viime pikkujoulusesonkia aiemmin ollut koskaan kihartanut itse omia hiuksiani. Nyt osaan jo vähän muutakin, kuin kiskaista hiukset hätäponnarille, eikä ihmisten ilmoille lähteminen enää ahdista niin paljon jatkuvien huonojen hiuspäivien takia.


Ranskanletin lisäksi olen viime aikoina harjoitellut myös kalanruotoletin tekemistä. Minusta on niin ihanaa kokeilla erilaisia lettikampauksia hiuksiini, kun pituutta on kerrankin sen verran, että niistä jopa lettejä saa! Lettikampaukset ovat mielestäni myös "pidennys-ystävällisiä", sillä esimerkiksi ranskista tehdessä saan mago-solmut nätisti piiloutumaan letin sisään. Suosin muutenkin paljon toispuoleisia kampauksia, ponnarinkin vien ennemmin sivulle kuin takaraivolle. Minulla on jotenkin turvallisempi olo alaspäin viettävissä kampauksissa, kuin vaikkapa korkeassa ponnarissa, jolloin pidennysten solmukohta näkyy monesti selvemmin.


Erilaisia nutturakampauksia olen koittanut väkertää aikani huonoin tuloksin, mutta tämän kuun LivBoxin mukana tulleen valkin sekä Glitz&Glam- blogin tutoriaalin innoittamana olen alkanut saamaan aikaiseksi jopa ihan tunnistettavia nutturoita:) Tämä on ensimmäinen nutturakampaus, jossa olen esiintynyt ihmisten ilmoilla. Minnan tuton luettuani minun oli pakko päästä kokeilemaan nutturaa heti seuraavana aamuna, vaikka minulla olikin töihin meno jo kuudeksi. Siinä sitten aamuviiden aikaan silmät vielä unirähmässä sain idean, että teen nutturan kaveriksi vähän vinoa ranskanlettiä päälaelle. Muutoin kampaus noudattelee aikalailla Minnan ohjeita, paitsi skippasin kihartamisvaiheen sillä, että menin edellisiltana ihan hitusen kosteilla, "opettajanutturaan" käärityillä hiuksilla nukkumaan, joten ne olivat valmiiksi kiharat aamulla:)

Käytin nutturassa muuten sitä boxin mukana tullutta vaaleaa valkkia! Ihan hyvin se toimii tummemmallakin pehkolla, koska sehän on tarkoituskin peittää hiusten alle. Niin ja muuten, tää on nopea kampaus tällaiselle amatöörillekin, sillä minulla meni tämän kampauksen tekemiseen noin kymmenen minuuttia. Suosittelen kokeilemaan, sillä jos minä onnistuin, niin kuka tahansa onnistuu!:)


Ihastuinko nutturakampausten helppouteen, no ihastuin! Tämä on taas tällainen vähän sotkuinen nuttura, joka sopii minusta aivan hyvin arkikäyttöön. En muutenkaan ole ihastunut niihin täysin sliipattuihin nutturoihin, ainakaan itselläni. Miellän sellaiset nutturat vahvasti jakkupukuisille toimistovirkailijoille, en tällaisille arkisille farkkutyypeille.

Halusin lisätä kampaukseen vähän väriä, niin kiepautin lopuksi nutturan ympärille neonpinkin "puhelimenjohto"-pompulan. Glitterissä myytiin noita neljän kappaleen nipussa ja minulla kun on joku värikausi menossaan, niin valitsin kaikkein räikeimmän setin. Saattaa olla, että sorruin muutamaan muuhunkin hiusaiheiseen ostokseen, mutta niistä lisää myöhemmin, ehkä ;)

Magot on nyt olleet päässäni melkein kaksi kuukautta. En oikein enää muista muuta magoja edeltävästä "hiusajasta" kuin sen, että olin aina itkupotkuraivareiden partaalla, kun johonkin tilaisuuteen olisi pitänyt saada tukka edustuskuntoon ja ne perhanan liukkaat luikurat aina vain taistelivat vastaan! Olen aivan ihastunut tähän pidempään ja tuuheampaan malliin, enkä tiedä, että miten tästä voisin enää entiseen palata. Toki näissä pidennyksissä on oma hommansa pitää kunnossa ja kampauksia suunnitellessa tulee hieman ottaa huomioon, etteivät solmut näy. Minusta nämä on silti pieniä asioita verrattuna siihen, että olen nyt kokonaisvaltaisesti jotenkin paljon itsevarmempi, kun tiedän että edes tukka on hyvin!:D

Mitäs tykkäilitte tällaisesta vähän erilaisesta postauksesta?:) Kiinnostaako hiusjutut amatöörin näkökulmasta?

4 kommenttia:

  1. Tää oli ihan kiva postaus. Empä ole ajatellutkaan, että letin ja nutturan voi yhdistää, tosi kivan näköinen kampaus :o)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva jos tykkäsit:)
      Netistä oppii kaikenlaisia kivoja hiusjuttuja!

      Poista
  2. Tosi hyvin onnistuneita kampauksia. Itsekin pitäis harjotella lisää, yleensä vaan kyllästyy, kun heti ei onnistu ja jättää hiukset vain auki. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!:)
      Mä oon kans aiemmin ollut aivan samanlainen, lukuisten yritysten jälkeen hiukset päätyi aina hätäponnarille tai jäi auki suoristettuna. Nyt oon saanut uutta intoa kokeiluihin, kun tää pidennyshius on paljon tottelevaisempaa kuin oma:)

      Poista