Sivut

sunnuntai 6. tammikuuta 2013

Pari projektia.

Ihan alkuun kiitokset kaikille edelliseen postaukseen kommentoineille<3 Pieni "huoli" muuttuu isommaksi omassa päässä jos sitä jää sinne pyörittelemään, mutta jaettuna teille se muuttuikin vain yhdeksi pakolliseksi askeleeksi tällä blogimaailman tiellä. Mukava oli kuulla, että muutkin ovat miettineet näitä blogin yksityisyys ja anonyymiys- asioita (onko anonyymiys edes oikea sana?). Näillä eväillä on mentävä eteenpäin, sillä mulla tuntuu kasaantuvan projektia toisen eteen jos kovin pidän hiljaiseloa blogin puolella. Lopettaa en siis aijo!:)

Vaikka blogiystäväni Lila onkin houkutellut minua tutustumaan eBayn ihmeelliseen maailmaan ja Paypalilla maksamiseen, niin en ole vielä(kään!) sortunut sille tielle. Okei, olen tutkinut eBayn tarjontaa ja paljon siellä olisi kotiuttamisen arvoisia juttuja, mutta toistaiseksi olen pärjännyt ilmankin.. Tai sitten en, mutta olen saanut muutaman ihanan ihmisen diilaamaan mulle sieltä niitä kaikkein polttavimpia tarpeita. Taas kerran ystävämme naamakirjan kautta sain pakottavan tarpeen, tällä kertaa kyse oli lakkojen swatchaamisesta tikuille. Onneksi samasta paikasta löytyi auttavainen ihminen, joka diilasi mulle eBaysta näitä tikkuja.


Eilen sitten aloitin projektini swatchaamalla lakat merkeittäin, ensimmäiseksi vuoroon pääsivät Chinat, CC:t jaOrlyt. Ainokainen Essienikin pääsi jo tikulle. Toistaiseksi en ole löytänyt yhtään dupeja, enkä varmaan löydäkään. En ymmärrä miten olin kuvitellut Chinan VIII:n olevan lähellä Orlyn Naughty or Nicea, sillä eihän ne ole sinne päinkään!:D Hyvin opettavaista hommaa tämä tikuttaminen.

Päätin samalla karsia lakkakokoelmaani ja heivata vaihtopenkille kaikki ne lakat, joille en raski uhrata edes tikkupaikkaa. Harkinnassa on vielä, että mihin nämä kyseiset lakat lähtevät. Luultavasti osa joutaisi lahjoitukseen ja joistakin vois kokeilla tehdä vaihtaria. Siinäpä taas yksi projekti lisää keskeneräisten joukkoon, eikun lakkoja perkaamaan... Tuskinpa tuo lakkalaatikko silti vajaaksi jää, sillä kynsikoristekirppikset ovat houkutelleet taas liikaa puoleensa ja kotiinpäin on matkalla kuusi lakkaa.. Hups:)

Tikkujen nimikoinnissa apuun tuli oma rakas sähkömieheni, jonka autotallin kätköistä löytyi tarrakirjoitin. Hiukka vaikeaselkoinen oli käyttää tuo laite, vaikka olisi voinut luulla ihan toisin, sillä onhan se enimmäkseen miesten käyttöön suunnattu vekotin!;) Erinäisten tappeluiden jälkeen sain fontin jotakuinkin mieleisekseni ja merkkasin lakatut tikut saman tien. Hiukan omaa silmää häiritsee tarrojen eripituisuus ja asettelu, fonttikin on tarkemmin tarkasteltuna aika sekava..mutta äh, menkööt. Pääasiassahan tässä ovat ne lakat eikä tikut.

Tätä seuraavaaprojektia osa teistä onkin varmaan jo kauhulla ja innolla odottanut?:D Alkais olemaan se aika, että sanat muutetaan teoiksi ja haastetta lähdetään toteuttamaan. Kaksi ensimmäistä osiota olenkin jo suorittanut, pitäis vaan kirjoitella niiden saatteeksi jotkut selittelyt ja päästää arvoisa tuomaristo töihin:D


Haasteen nimesin kahdeksan osaiseksi piinapenkiksi, sillä sellaiseksi se on minulle muodostumassa.. Älkää käsittäkö väärin, tykkään kyllä toteuttaa tätä haastetta, mutta samalla kärsin luovuudentuskasta ja kuvausongelmista, joten ihan helppoa hasteen läpikäyminen ei tule olemaan. Vaikka eihän tätä kai voisi haasteeksi kutsuakaan, jos tässä ei olisi sitä haastetta? Kyllä minä tämän läpi kahlaan. Syteen tai saveen.

En oo vielä päättänyt, että teenkö kaikki haasteen kynnet valmiiksi ja julkaisen ne sarjana, vai julkaisenko sitä mukaa kun ne valmistuvat. Kumpi kuulostaisi teistä mielekkäämmältä?

Vielä yhtenä projektina tälle alkuvuodelle; olen päättänyt hommata itselleni jonkun hyvän, maalaistolloillekin sopivan kuvankäsittelyohjelman. Vaatimuksia ei ole paljon, mutta sais siinä olla hieman paremmat ominaisuudet kuin perus Paintissa:D Sellainen toive olis, että sillä on helppo rajata ja pienentää kuva sopivaan kokoon, sekä sen vesileiman haluaisin lisätä kuviini. Oisko kellään ehdotuksia helposta, hyvästä ja ehkä vielä halvasta (ilmaisesta?) kuvankäsittelyohjelmasta?:)

<3llä Teanna

6 kommenttia:

  1. Minulla on XnView ja se on hyvä ja ilmainen perusohjelma, suosittelen :)

    VastaaPoista
  2. Mulla on picasa3 ja oon ollut tyytyväinen :) (ilmainen)

    VastaaPoista
  3. Picasa3:n kanssa oon nyt pakon edessä joutunut turaamaan parina päivänä, ja tuntuu ihan järkeenkäyvältä. Oon käyttäny vain rajausta ja leimaamista. Läppärissä ei vaan kapasiteetti riitä, eikä S***ran nettiliittymä näköjään enää toimi meillä. Mutta pikkuvikoja... ;D
    Suunnitelin kans tarrakirjottimen hankkimista tikutushommaan, ja mieskin oli asiasta innostunut, joten se tullee meille ihan mikä tilipäivä tahansa.
    Vaihtopenkin lilat voit laittaa mulle vaihtarina eräistä pienistä metalliesineistä, jotka on tuloillaan. ;DDD

    VastaaPoista
  4. Kahdella suosituksella taidan kokeilla sitä Picasa3:a :) Katsotaan miten käy. Oon miettinyt sitä photoshopia, mutta onkohan se mulle liian vaikeakäyttöinen... :D
    Lila: Joo se tarrakirjoitin oli aika näppärä. Tuossa miehen kirjoittimessa sattui olemaan vielä just sopivan levyistä tarranauhaa ja ilmeisesti sen ois voinut vaihtaakin tarpeen mukaan ohkasemmaksi tai leveämmäksi. Fontin valintaa olisin voinut harkita vähän tarkemmin, mutta kyllästyin sen laitteen kanssa tappeluun ja otin ensimmäisen, joka näytti vähänkään hyvälle:D No, pääasia että itse tajuan mitä lakkaa mikäkin tikku sisältää.
    Mulla ei taida olla vaihtopenkillä yhtään lilaa lakkaa:/ Voisin kokeilla illalla ottaa kuvat vaihdokeista ja laittaa tänne blogiin, jos sieltä vaikka löytyis jotain mieleistä:) Epäilen vähän, että saan maksaa ihan rahalla ne pienet metalliesineet, mutta katsotaan:)

    VastaaPoista
  5. Siulle olisi haaste blogissani http://pinkkipantteri.blogspot.fi/
    Lisää haasteita vaan ;D

    VastaaPoista