Sivut

maanantai 22. lokakuuta 2012

Lumihiutaleita chromipedillä

Duochromet on monelle jo vanha tuttu juttu, minulle uusi tuttavuus. Olen nähnyt toisten blogeissa hienoja swatcheja ihanista duochrome-lakoista, mutta perjantaina vasta kotiutui ensimmäinen sen laatuinen lakka minullekin. Lakan kotiutin naamakirjan kynsikoristekirppikseltä ja se tottelee nimeä Wet n Wild, Gray's Anatomy. Kerrankin satuin olemaan oikeaan aikaan paikalla, sillä yleensä kaikki ihanuudet menevät nenän edestä ripeämmille ostajille!

Duochromethan ovat siis lakkoja, joista voi eri valoissa katsottuna havaita kahta tai useampaakin sävyä. Gray's Anatomyn värit vaihtelevat katselukulmasta hopeasta lilaan ja harmahtavan vihreään. Todella kaunis lakka, niin pullossa kuin kynsilläkin!




Muistelin lukeneeni jostain, että Gray's Anatomy ei olisi kovin hyvin peittävä itsessään, joten lakkasin alle kerroksen Miss Selenen mustaa lakkaa. Grayta kynsillä on kaksi kerrosta. Lakka oli melko luirua ja vaikka yritin lakata nätisti, niin kynsiin jäi häiritseviä siveltimen jälkiä, pöh:/ Epätasaisen lakkapinnan takia en uskonut viihtyväni näissä lakoissa kauaa, joten koristelutkin tein vain nimettömiin. Lumihiutalekuviot löytyvät Konadin laatasta M59 ja leimauslakkana toimi Sally Hansenin Pedal to the metal.

Mua kiinnostais tietää, että olinko blogimaailman viimeinen sisko tutustumassa duochromejen maailmaan? Vai onko jollakin muullakin vielä duochromet testaamatta? Mulla tämä lakka herätti pakottavaa kynsiin tuijottelun tunnetta ja kiinnostus kyseistä lakan koostumusta kohtaan heräsi:) Oisko teillä lukijoillani vinkkejä, että mikä olis sellainen must-have duochrome?

<3 Teanna

ps. huomioikaa oikein luova otsikko :D

7 kommenttia:

  1. No, jokaiseltahan pitäisi ainakin yksi Peridot-dupe löytyä. Itselläni tämän paikan täyttää Just Spotted the Lizzard :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sittenhän se pitää joku niistä hommata!:) Oon päässyt siihen käsitykseen, että sillä lakalla on useampikin dupe? Mikähän ois halvin/helpoiten saatavilla ihan kotimaan rajojen sisällä?.. Pitääpä alkaa tutustumaan aiheeseen tarkemmin:)

      Poista
  2. Hypistelin Seppälässä Flormarin duochromeja, mutten löytäny kyseistä efektiä ainakaan pulloissa. Enkä muista, oisko kukaan swatchaillu, ainakin näkyi olleen jollain ostospostauksessa.
    Mulla on Peridot, kun mies sen halus mulle ostaa, mutta haluaisin myös Lizardin. Se on jotenkin aina jäänyt amerikan-tilauksista rannalle, mutta täytyy ujuttaa se johonkin tilaukseen. =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta tuntuu että oon nähnyt useammassakin blogissa mainintoja niistä flormarin duochromeista. Pitäis käydä katsastaan paikan päällä, että oisko niistä mihinkään:) Ei vaan hirveesti oo nyt asiaa kaupungille, sinne kun on tunnin ajomatka niin ei tuu varmaankaan parin kynsilakkapullon takia ajeltua. Varsinkaan kun ei laadusta ole taetta. Mutta pitää yrittää muistaa ne sitten kun tulee muutakin asiaa kaupunkiin!:)
      Mä oon edelleen pitänyt näppini ihan suomalaisten lakkakauppojen puolella, oon aika ylpee itestäni. Mä oon aika varma, että mopo lähtis kokonaan käsistä jos opettelisin ne eBayn salat.

      Poista
    2. Seppälän duochromeista osa näytti hyvältä pullossa, hypistelin niitä eilen livenä. Joku niitä postas tässä eräänä päivänä. Laitan linkin, jos törmään postauksiin uudelleen.
      Ajan joka päivä tunnin töihin ja toisen takasin. Ymmärrän, ettei sitä viitti ihan pienen asian takia lähteä ajamaan. Tänään en ois taas välittäny ajaa metriäkään, mut pakko oli vaan mennä sekaan. Käyt sit seuraavalla reissulla hypistelemässä... =)
      Upposin yks päivä ebayhin ja tilasin Lizardin ja pari muuta ihanuutta. =/ Ebay on ihan parhautta/kauheutta... ;DDD

      Poista
    3. Mä oon alkanut jo miettimään, että mikä niissä Flormarin duochromeissa on vikana, kun ainaki FB:n kynsikoristekirppiksellä on jo ollut niitä useammalla myynnissä?:O No, ehkä ne voi käydä joskus katsastaan ja sit jos ne on ihan pläääh, niin voi lohdutukseksi ostaa jotain muuta...:D
      Voi ei nuita sinun eBay osteluita:D Onneksi oon tajunnut pysyä kaukana, ei muuten kukkaroa tarvis ollenkaan kun se ois koko ajan tyhjä!

      Poista
    4. Jotkut kehuu, jotkut haukkuu, niissä on ehkä aikalailla eroavaisuuksia eri sävyjen välillä. Maksaa muistaakseni 4 euroa/plo, joten en ihan vielä oo siihen hintaan nähden vakuuttunut.
      Itseasiassa, en ollu yli kuukauteen tilannu mitään eBaysta. Nyt tilasin ne lakat ja eilen parissakin blogissa esitellyt kynsitikut miehen yllyttämänä... =D
      Laitan tilistä jonkun sopivan summan PayPaliin, mitä saan törsätä ja sen summan puitteissa sit tilailen. Eli ei se sit kuitenkaa ihan tolkutonta tilailua oo. Ja ne on kuitenkin niin halpoja juttuja. ;D

      Poista